Wybór platformy e-commerce – jaki wybrać sklep internetowy?

Co słychać świecie?

Wybór platformy e-commerce – jaki wybrać sklep internetowy?

Z mojego punktu widzenia pierwszą właściwą rzeczą do zrobienia byłoby zidentyfikowanie swoich konkretnych potrzeb. Zdecyduj, jak bardzo chcesz skalować swoją firmę i wyznacz swoje główne cele. Te początkowe cele mogą znacząco wpłynąć na Twój ostateczny wybór. Ten artykuł pomoże Ci je ustawić. Wyświetla również różne typy środowisk programistycznych e-commerce, a także ich zalety i wady.

Niezbędne podstawowe funkcjonalności:

Poznaj swoje podstawowe wymagania dotyczące platformy, którą chcesz wybrać. Są pewne cechy, które każde nowoczesne rozwiązanie musi odpowiednio zapewnić.

Co zatem musi zrobić nowoczesna platforma e-commerce, aby była wystarczająca dla Twoich potrzeb?

  • Umożliwiają łatwe zarządzanie produktami, zamówieniami i klientami;
  • Być prosty i przyjazny zarówno dla użytkowników, jak i dla menedżerów;
  • Być elastycznym i dostosowywanym pod względem projektu i integracji zewnętrznej;
  • Umożliwiają skonfigurowanie wszystkich potrzebnych konfiguracji metod płatności i dostawy, podatków;
  • Być przyjazny dla SEO i analiz;
  • Zapewniać przyjazną obsługę na komputerach stacjonarnych, tabletach i urządzeniach mobilnych;

Specjalistyczne platformy e-commerce a systemy zarządzania treścią z koszykami

Początkowo istniał podział na specjalistyczne platformy e-commerce i systemy zarządzania treścią z koszykami. Wynika to z różnych podejść do zarządzania sklepami internetowymi tych rozwiązań. Zasada działania platform handlu elektronicznego opiera się na koszyku na zakupy i zarządzaniu zapasami.

W rzeczywistości jest to bardzo skuteczne i stanowi potężne narzędzie dystrybucji produktów. Jeśli jednak zdecydujesz się rozbudować swój sklep o dodatkowe treści (np. Założyć dział bloga), będziesz musiał zainstalować dodatkowe rozszerzenia lub nawet poszukać osobnego, dedykowanego oprogramowania.

W przypadku systemów zarządzania treścią z koszykami, możliwość łatwego dodawania i zarządzania dowolnego rodzaju treścią i funkcjonalnością koszyka jest podstawowa i idzie w parze z możliwościami podobnymi do platformy e-commerce. Zalecamy uważne przejrzenie najczęściej stosowanych rozwiązań obu odmian.

Źródło: https://algov.pl/sklepy-internetowe/wroclaw/

Która platforma będzie dla Ciebie najlepsza? Spróbuj odpowiedzieć na następujące pytania:

  • Ile produktów planujesz mieć w swoim sklepie internetowym? Niektóre rozwiązania lepiej radzą sobie z obsługą dużej liczby przedmiotów (np. Magento), podczas gdy inne mogą zapewnić minimalistyczne, ale stylowe, przyjemne wizualnie zasoby do dystrybucji jednego lub kilku produktów (np. Shopify).
  • Czy ta ilość zmieni się znacznie w czasie? Wiele sklepów internetowych zaczyna od kilku produktów, ale potem biznes okazuje się wystarczający, a liczba towarów rośnie. Jeśli znacznie się rozwinie, skala firmy może się również zmienić. W takim przypadku początkowa platforma może stać się niezdolna do obsługi zwiększonych obciążeń, więc spróbuj wcześnie zdecydować, czy chcesz, aby linia produktów została rozszerzona w najbliższej przyszłości.
  • Jaki rodzaj produktów chcesz sprzedawać?
  • Podstawowe pytanie, na które należy odpowiedzieć przed założeniem sklepu internetowego.
  • Czy przedmioty do dystrybucji będą wirtualne czy rzeczywiste?
  • Czy będą świadczyć lub wymagać dodatkowych usług, czy nie? Kwestia ta może być specyficzna (wielu odnoszących sukcesy przedsiębiorców rozpoczęło działalność w niszach, które zostały niedostatecznie rozwinięte) lub kwestią badań rynku (dokładna analiza sytuacji na rynku e-commerce może pomóc we wprowadzeniu linii produkcyjnej, która cieszy się dużym zainteresowaniem konsumentów .).
  • Czy masz jakieś doświadczenie w handlu elektronicznym? W podjęciu ostatecznej decyzji pomocne są zarówno doświadczenia pozytywne, jak i negatywne. Jeśli miałeś do czynienia z handlem elektronicznym w przeszłości, wiedziałbyś, które funkcje są dla Ciebie ważniejsze, a które ostatecznie mogą okazać się niewystarczające.
  • Potrzebujesz integracji z zewnętrznymi systemami?
  • Czy masz już istniejący przepływ pracy? Integracje mogą pomóc w rozszerzeniu początkowej funkcjonalności platformy w przypadku, gdy chcesz dodać dodatkowe funkcje do swojej witryny i zwiększyć jej wydajność. Już opracowany przepływ pracy może również wpłynąć na Twój wybór, ponieważ różne platformy będą wymagały różnej ilości czasu poświęconego na pracę nad określonym aspektem (np. Projekt, rozwój).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *