Wybór platformy e-commerce – jaki wybrać sklep internetowy?

Z mojego punktu widzenia pierwszą właściwą rzeczą do zrobienia byłoby zidentyfikowanie swoich konkretnych potrzeb. Zdecyduj, jak bardzo chcesz skalować swoją firmę i wyznacz swoje główne cele. Te początkowe cele mogą znacząco wpłynąć na Twój ostateczny wybór. Ten artykuł pomoże Ci je ustawić. Wyświetla również różne typy środowisk programistycznych e-commerce, a także ich zalety i wady.
Niezbędne podstawowe funkcjonalności:
Poznaj swoje podstawowe wymagania dotyczące platformy, którą chcesz wybrać. Są pewne cechy, które każde nowoczesne rozwiązanie musi odpowiednio zapewnić.
Co zatem musi zrobić nowoczesna platforma e-commerce, aby była wystarczająca dla Twoich potrzeb?
- Umożliwiają łatwe zarządzanie produktami, zamówieniami i klientami;
- Być prosty i przyjazny zarówno dla użytkowników, jak i dla menedżerów;
- Być elastycznym i dostosowywanym pod względem projektu i integracji zewnętrznej;
- Umożliwiają skonfigurowanie wszystkich potrzebnych konfiguracji metod płatności i dostawy, podatków;
- Być przyjazny dla SEO i analiz;
- Zapewniać przyjazną obsługę na komputerach stacjonarnych, tabletach i urządzeniach mobilnych;

Specjalistyczne platformy e-commerce a systemy zarządzania treścią z koszykami
Początkowo istniał podział na specjalistyczne platformy e-commerce i systemy zarządzania treścią z koszykami. Wynika to z różnych podejść do zarządzania sklepami internetowymi tych rozwiązań. Zasada działania platform handlu elektronicznego opiera się na koszyku na zakupy i zarządzaniu zapasami.
W rzeczywistości jest to bardzo skuteczne i stanowi potężne narzędzie dystrybucji produktów. Jeśli jednak zdecydujesz się rozbudować swój sklep o dodatkowe treści (np. Założyć dział bloga), będziesz musiał zainstalować dodatkowe rozszerzenia lub nawet poszukać osobnego, dedykowanego oprogramowania.
W przypadku systemów zarządzania treścią z koszykami, możliwość łatwego dodawania i zarządzania dowolnego rodzaju treścią i funkcjonalnością koszyka jest podstawowa i idzie w parze z możliwościami podobnymi do platformy e-commerce. Zalecamy uważne przejrzenie najczęściej stosowanych rozwiązań obu odmian.
Źródło: https://algov.pl/sklepy-internetowe/wroclaw/

Która platforma będzie dla Ciebie najlepsza? Spróbuj odpowiedzieć na następujące pytania:
- Ile produktów planujesz mieć w swoim sklepie internetowym? Niektóre rozwiązania lepiej radzą sobie z obsługą dużej liczby przedmiotów (np. Magento), podczas gdy inne mogą zapewnić minimalistyczne, ale stylowe, przyjemne wizualnie zasoby do dystrybucji jednego lub kilku produktów (np. Shopify).
- Czy ta ilość zmieni się znacznie w czasie? Wiele sklepów internetowych zaczyna od kilku produktów, ale potem biznes okazuje się wystarczający, a liczba towarów rośnie. Jeśli znacznie się rozwinie, skala firmy może się również zmienić. W takim przypadku początkowa platforma może stać się niezdolna do obsługi zwiększonych obciążeń, więc spróbuj wcześnie zdecydować, czy chcesz, aby linia produktów została rozszerzona w najbliższej przyszłości.
- Jaki rodzaj produktów chcesz sprzedawać?
- Podstawowe pytanie, na które należy odpowiedzieć przed założeniem sklepu internetowego.
- Czy przedmioty do dystrybucji będą wirtualne czy rzeczywiste?
- Czy będą świadczyć lub wymagać dodatkowych usług, czy nie? Kwestia ta może być specyficzna (wielu odnoszących sukcesy przedsiębiorców rozpoczęło działalność w niszach, które zostały niedostatecznie rozwinięte) lub kwestią badań rynku (dokładna analiza sytuacji na rynku e-commerce może pomóc we wprowadzeniu linii produkcyjnej, która cieszy się dużym zainteresowaniem konsumentów .).
- Czy masz jakieś doświadczenie w handlu elektronicznym? W podjęciu ostatecznej decyzji pomocne są zarówno doświadczenia pozytywne, jak i negatywne. Jeśli miałeś do czynienia z handlem elektronicznym w przeszłości, wiedziałbyś, które funkcje są dla Ciebie ważniejsze, a które ostatecznie mogą okazać się niewystarczające.
- Potrzebujesz integracji z zewnętrznymi systemami?
- Czy masz już istniejący przepływ pracy? Integracje mogą pomóc w rozszerzeniu początkowej funkcjonalności platformy w przypadku, gdy chcesz dodać dodatkowe funkcje do swojej witryny i zwiększyć jej wydajność. Już opracowany przepływ pracy może również wpłynąć na Twój wybór, ponieważ różne platformy będą wymagały różnej ilości czasu poświęconego na pracę nad określonym aspektem (np. Projekt, rozwój).